نشست هماندیشی کانون کرمان با آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد
نشست هماندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با ادارهکل آموزش و پرورش استثنایی استان تشکیل شد.
نشست هماندیشی کانون کرمان با آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد
به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون استان کرمان، نشست هماندیشی کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ادارهکل آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیرامون خدمترسانی به کودکان با نیازهای ویژه استان ۱۱ بهمن ۹۹ برگزار شد.
بنابر این خبر، در این نشست نجمهخاتون خداترس معاون فرهنگی، طیبه اعتمادی، حمیده صمدانی، طیبه شجاعی و مژگان ابراهیمپور کارشناسان کانون پرورش فکری و مژگان نیکطبع کارشناس مسئول تشخیص پیشگیری و امور فرهنگی و صالح سعید کارشناس تشخیص و توانبخشی و بهداشت معلولین آموزش و پرورش استثنایی حضور داشتند.
این در حالی است که، نجمهخاتون خداترس معاون فرهنگی کانون کرمان اظهار داشت: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با ۳۵ مرکز فرهنگیهنری ثابت، شش مرکز فرهنگیهنری سیار روستایی و شهری و دو مرکز پستی و یک مرکز مکاتبهای در حال حاضر قادر به خدماترسانی به شمار زیادی از بچههای استان میباشد. اما همواره دغدغه بچههای با نیازهای ویژه برای این ادارهکل در اولویت بوده است و با همهگیری ویروس کرونا و لزوم فاصلهگذاری اجتماعی این رسالت بیشتر از گذشته برای این طیف از بچهها احساس میشود.»
وی ادامه داد: «با راهاندازی کانون مجازی از تابستان ۹۹، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سومین دوره این کارگاهها و در فصل زمستان، کارگاه قصهگویی ویژه بچههای معلول جسمیحرکتی تشکیل داده است که در حال حاضر با حضور ۱۰ عضو فعال درحال برگزاری است.»
همچنین خداترس اقدام بعدی کانون کرمان را ارتباط بیشتر با مدارس استثنایی سراسر استان و معرفی کارگاههای تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خانوادههای بچههای با نیازهای ویژه و آموزش مربیان کانون برای چگونگی ارتباطگیری و نحوه برخورد با بچههای معلول جسمیحرکتی و ذهنی و ... دانست.
وی ذکر کرد: «در حال حاضر مرکز فرهنگیهنری شماره دو شهر کرمان و مرکز فرهنگیهنری زرند کرمان مناسبسازی شدند و دارای کتابخانه دیجیتال صوتی، کتابهای خط بریل و دستگاه برجستهنگار هستند و امیدواریم با کمک و راهنمایی ادارهکل آموزش و پرورش استثنایی استان دیگر مراکز کانون هم به امکانات مناسب برای بچههای با نیازهای ویژه مجهز شوند و قادر به خدمترسانی به شمار بیشتری از این بچهها باشیم.»
نیکطبع نیز با قدردانی از اینکه دل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بچههای معلول میتپد پیشنهاد داد: «میتوان مربیان کانون پرورش فکری را با مهارتهای زبان اشاره و بریلآموزی برای ارتباط بیشتر با بچهها و همچنین اشاعه این مهارتها در جامعه آموزش داد.»
وی برای اطلاعرسانی کارگاههای مجازی کانون به خانوادهها و بچههای معلول و ارتباط مدارس استثنایی سراسر استان با مراکز فرهنگیهنری کانون و مشارکت و همکاری بیشترقول مساعدت داد.